پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215592
خشک کردن لباس در خانه باعث اين بيماري خطرناک ميشود!
تاریخ انتشار : 1395/05/03 18:29:49
نمایش : 973
تحقيقات حاکي از آن است که بخار ناشي از خشک کردن لباس ها در داخل خانه براي سلامتي افراد مضر است. به همين دليل خشک کردن لباس ها در داخل خانه به هيچ وجه توصيه نمي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پهن کردن لباس هاي خيس داخل خانه باعث افزايش رطوبت هوا شده و محيط را آماده ي تکثير هر چه بيشتر مايت ها و حشرات موذي مي کند.

در محيط هايي که رطوبت آن بيش از حد طبيعي است، قارچي به نام آسپرژيلوس فلاووس فرصت رشد پيدا مي کند.

اين قارچ در افرادي که سيستم ايمني ضعيفي دارند باعث بروز عفونت هاي ريوي شده و تنفس را براي مبتلايان به آسم سخت مي کند.

پس مي توان گفت خشک کردن لباس ها در داخل خانه باعث ابتلاي انسان به بيماري ريوي بسيار خطرناکي به نام آسپرژيلوس مي شود.

پزشکان هشدار مي دهند که خشک کردن لباس در داخل خانه مي تواند خطر جدي براي افراد مبتلا به آسم يا افرادي که سيستم ايمني ضعيفي دارند، داشته باشد

بيماري آسپرژيلوس نوعي بيماري قارچي است که از استشمام گردوخاک و ميکروب ها ناشي مي شود.

اين بيماري مي تواند سينوس ها، ريه ها و سلول هاي خوني را درگير کرده و گاهي در برخي موارد بسيار سريع در خون منتشر مي شود و بر مغز، قلب، کبد و کليه ها تاثير مي گذارد.

بيماري در اين مرحله آسپرژيلوس گازي ناميده مي شود که سيستم ايمني بدن را تضعيف مي کند.

لازم به ذکر است خشک کردن لباس ها در داخل خانه نسبت رطوبت را 30 درصد بيشتر افزايش مي دهد.

پزشکان هشدار مي دهند که خشک کردن لباس در داخل خانه مي تواند خطر جدي براي افراد مبتلا به آسم يا افرادي که سيستم ايمني ضعيفي دارند، داشته باشد.

 

خشک کردن لباس جلوي نور آفتاب

لباس هايي که بر روي شوفاژ و يا رخت آويز در داخل خانه خشک مي شوند، مي توانند سطح رطوبت را در داخل خانه تا 30 درصد افزايش دهند که اين شرايط مطلوبي براي پرورش قارچ ها فراهم مي کند.

بيشتر افراد در برابر اين قارچ ها که در شرايط مرطوب رشد مي کنند يا ايمن هستند و يا سيستم سالمي براي مبارزه با آن دارند. اما در افراد مبتلا به آسم اين شرايط مي تواند موجب بروز سرفه و خس خس سينه شود.

همچنين در افرادي که سيستم ايمني ضعيف و يا آسيب ديده دارند مانند بيماران سرطاني که تحت شيمي درماني قرار مي گيرند، بيماران مبتلا به ايدز و افراد مبتلا به بيماري خود ايمني، اين قارچ ها مي توانند موجب ابتلا به بيماري آسپرژيلوس ريوي شود.

لذا محققان به مردم توصيه مي کنند که لباس هاي شسته شده را تا حد امکان در خارج از خانه خشک کنند.

گزارش شده است که يکي از افرادي که اين هشدار را ناديده گرفته است به عفونت ريه مبتلا شده است و به علت دچار شدن به قارچ هايي که به سبب خشک کردن لباس روي شوفاژ در اتاق پذيرايي در بدن او بوجود آمده اند او را با مشکلات ريوي شديدي روبه رو شده است.

پزشک معالج او گفته است که اگر هرچه سريع تر خشک کردن لباس ها را در داخل خانه متوقف نکند، بيماري او بدتر از اين خواهد شد. به اين علت او به مدت دوازده ماه با کنار گذاشتن اين کار و تغيير روش خشک کردن لباس ها، توانسته است پيشرفت هاي بسيار خوبي را در روند درمان بيماري خود تجربه کند.

اين فرد نمونه اي از هزاران هزار نفر است که به علت خشک کردن لباس هايشان در فضاي داخلي خانه دچار مشکلات متعددي شده است.

منبع:تبيان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html